Een compleet team van specialisten met uiteenlopende expertises
Zoekmachine Optimalisatie
zoekmachine optimalisatie
Een compleet team van specialisten met uiteenlopende expertises
Voorkom dat de concurrentie je voorbij streeft
Voorkom dat je bestellingen en offerte aanvragen misloopt
Je hebt veel tijd en geld besteed om een mooie website te laten bouwen, maar wanneer deze niet maandelijks bestellingen of offerte aanvragen oplevert, heb je er niks aan. Het merendeel van de mensen begint hun zoektocht naar een product of dienst in Google. Wanneer je niet goed gevonden wordt op de juiste zoektermen loop je klanten, bestellingen en omzet mis en gaat de concurrentie je voorbij.
Met de juiste Zoekmachine Optimalisatie (ook wel SEO genoemd) strategie zorgen wij ervoor dat potentiële klanten jouw website, dienst of product wél kunnen vinden waardoor jouw website geld gaat opleveren in plaats van dat het geld kost.
Neem contact opAan een website of webshop die geen bestellingen, offerte aanvragen of klanten oplevert heb je niks. Maar wanneer potentiële klanten je website niet kunnen vinden gaat het heel lastig worden wél bestellingen, offerte aanvragen en klanten te krijgen. De meeste mensen beginnen hun zoektocht naar een product, dienst of oplossing in Google. Per seconde vinden er zo’n 40.000 zoekopdrachten op Google plaats, waarvan 75% van de zoekers niet verder komt dan de eerste pagina in Google. Over het algemeen wordt eerder de zoekopdracht aangepast dan dat er naar de 2e pagina geklikt wordt. Het is dus enorm belangrijk dat jij als bedrijf zichtbaar bent op de 1e pagina van Google voor de juiste zoektermen. Wanneer dit niet het geval is loop je bestellingen of potentiële klanten mis doordat ze naar de concurrent gaan die wél op de eerste pagina staat.
Met zoekmachine optimalisatie werk je aan een kwalitatieve website met kwalitatieve teksten, zodat deze goed gevonden wordt in Google. Hiermee richt je je op de organische (gratis) resultaten. Dit zijn de resultaten onder de advertenties. Dit zijn dus geen resultaten waarvoor is betaald, maar dit zijn resultaten die een hoge positie hebben verdiend in de ogen van Google doordat de website kwalitatieve en goed geoptimaliseerde teksten heeft die de zoekvraag beantwoorden.
In tegenstelling tot andere online marketing kanalen, zoals Social media, Google Ads of E-mail marketing, zijn de werkzaamheden die je doet om hoog te scoren in Google, blijvend. De pagina’s en teksten die je op je website zet blijven daar staan zolang je wil. Wanneer je bepaalde posities hebt behaald in Google dan is dat omdat je deze positie hebt verdiend. Wanneer je stopt met SEO dan zal je niet zomaar uit de zoekresultaten verdwijnen. Je hoeft dus niet te blijven betalen voor resultaten, zoals bij bijvoorbeeld Google Ads.
Wil je niet langer toezien hoe anderen beter gevonden worden dan jezelf? Wil je je site optimaliseren, maar weet je niet hoe? Ontbreekt het je aan tijd? De Haan Media ontzorgt je volledig en doet het harde werk voor je. Wij gaan ervoor zorgen dat je website volledig geoptimaliseerd is en je beter gevonden gaat worden in Google.
Google is een zoekmachine en wil niks anders dan de gebruiker het beste resultaat laten zien voor de ingetypte zoekterm. Want wanneer ze dat niet goed zouden doen, zouden mensen stoppen met Google te gebruiken als zoekmachine. Google bepaalt aan de hand van een complex algoritme (een formule) waar jouw website gerangschikt moet worden voor een zoekterm. Dit algoritme bestaat uit wel meer dan 200 factoren, zoals de content (teksten en afbeeldingen) op je website, de snelheid van je website, de reputatie van je website, gebruikersgedrag, links naar je website toe en nog veel meer. Wanneer je dit complexe algoritme samenvat kom je uit op 3 hoofdonderwerpen: techniek, content en autoriteit.
Om goed te scoren in Google moet je website aan de volgende 3 hoofdonderwerpen voldoen:
Google blijft een robot. Het is dus belangrijk dat je website goed gelezen of gescand kan worden door Google. Immers, als Google je website niet kan lezen, dan kan hij hem ook niet beoordelen / ranken. Daarnaast zijn er ook technische aspecten die meewegen in de gebruiksvriendelijkheid, zoals de snelheid, een mobielvriendelijk / responsive website (is je website geschikt voor alle apparaten) en of de URL-structuur en hiërarchie van je website logisch en goed in elkaar zit.
Content staat voor alles wat te zien en te lezen is op je website. Zoals teksten, afbeeldingen en videos. Zijn jouw teksten kwalitatief en goed geoptimaliseerd? Geven ze antwoord op de vraag van de bezoeker? Zijn ze uniek en geven ze meerwaarde op het internet en aan de bezoeker?
Wanneer jouw website technisch goed in elkaar zit en je hebt goede content, dan gaat Google kijken hoe de reputatie / autoriteit van jouw website is. Hoe praten andere mensen / websites op het internet over jouw website? Dit doet Google onder andere aan de hand van reviews, social media signalen en backlinks (links van andere website naar jouw website toe). Hierin zijn backlinks nog altijd de belangrijkste. Een natuurlijk en gezond linkprofiel is dus enorm belangrijk voor hoge posities in Google.
Goede zoekmachine optimalisatie is een teamsport. Je hebt developers nodig die je website zoekmachine vriendelijk kunnen bouwen. Je hebt SEO-specialisten nodig die weten hoe je de juiste strategie opzet en wat er voor nodig is om goed gevonden te worden en je hebt tekstschrijvers nodig die die kennis kunnen omzetten in pakkende teksten, die je klanten zullen aanspreken. Bij De Haan Media beschikken we over een gedreven team, allemaal experts binnen hun vakgebied. We ontzorgen je volledig als het gaat om je wensen online.
In een kennismakingsgesprek bespreken we je doelgroep, dienst of product en je doelstellingen. Ook nemen we je mee in onze aanpak en werkwijze.
We doen uitgebreid onderzoek naar jouw vakgebied. Door middel vam een zoekwoordonderzoek onderzoeken we hoe jouw doelgroep zoekt, waar het zoekvolume zit en welke zoektermen interessant zijn om mee aan de slag te gaan. We maken een scan van je website en kijken naar wat je concurrentie doet.
Aan de hand van de resultaten bepalen we wat de strategie gaat worden. Op welke zoektermen gaan we inzetten? Welke pagina’s moeten worden geoptimaliseerd of aangemaakt? Hoe optimaliseren we je website zo goed mogelijk voor Google én de bezoeker? In het strategiegesprek nemen we het zoekwoordonderzoek door, bepalen we de prioriteiten en bespreken we het plan van aanpak.
We zetten een website of webshop neer, die volledig SEO-vriendelijk wordt gebouwd. De structuur van de site is, net als de techniek, zo overzichtelijk mogelijk.
We gaan de teksten schrijven voor je website en maken pagina’s aan. Hierbij zorgen we ervoor dat ze goed geoptimaliseerd zijn voor Google maar ook voor de bezoeker. Het gaat hier om teksten voor de homepage, productpagina’s, diensten pagina's, landingspagina’s, blogs, projecten of wat we ook maar hebben uitgestippeld in de strategie.
Het is belangrijk dat je door Google als een autoriteit wordt gezien. Hiervoor zetten we een linkbuilding strategie op. We schrijven gastblogs, doen outreach naar interessante websites binnen jouw vakgebied, denken na over een review strategie en gaan aan de slag met content marketing.
In evaluatiegesprekken bespreken we aan de hand van rapportages de werkzaamheden en de resultaten. Moet er iets veranderen? Dan doen we dat. Draaien we extra goed op een bepaalde hoek van de markt? Dan kunnen we daar nog verder op inzetten.
Zoekmachine optimalisatie is een doorlopend proces waarbij we maandelijks aan de website werken en optimalisaties uitvoeren. De stappen hierboven kan je zien als een cirkel die zich steeds herhaalt. Door regelmatig met elkaar in contact te blijven en transparant te werk te gaan, weet je precies waar je aan toe bent en waar wij mee bezig zijn.
Wil je niet langer toezien hoe anderen beter gevonden worden dan jezelf? Wil je je site optimaliseren, maar weet je niet hoe? Ontbreekt het je aan tijd? De Haan Media ontzorgt je volledig en doet het harde werk voor je. Wij gaan ervoor zorgen dat je website volledig geoptimaliseerd is en je beter gevonden gaat worden in Google.